Maryland Department of Transportation (MDOT) og to af sine underordnede organisationer, State Highway Administration (SHA) og Maryland Transit Administration (MTA), sendte et brev til bekymring i Montgomery County Council i løbet af de verserende Gaithersburg Vesten Sector Plan. Deres point rejse tvivl om, hvorvidt planen, som foreslår 20 millioner kvadratfod kommercielle plads, kan bestå i sin nuværende form.
MDOT fire sider langt brev, som vi genoptryk nedenfor, rejser spørgsmål centreret omkring tre områder.
1. Sequencing med FTT
MDOT påpeger, at planen kræver justering af korridor Byer Transitway (FTT) gennem Life Sciences Center, men MDOT har endnu ikke valgt en tilpasning eller funktion til projektet. MDOT siger:
Hele sektoren Planen kræver en vis form for FTT (finansiering, opførelse osv.) at være på plads. Vi vil gerne gøre dig opmærksom på, at hverken bestemmelsen om muligheden for justering eller et udvalg af de lokalt foretrukne alternativ eller tilstand er blevet gjort. Vi anbefaler, at sektoren tegningsgodkendelse være forsinket, indtil disse beslutninger træffes. Den hensigtsmæssig tilrettelæggelse af planer, én for arealanvendelse og den anden for transport-infrastruktur, er især stor i denne sektor planen. Det ville være kontraproduktivt at øge tætheden i sektoren planens område, hvis det blev afsløret, at justering ikke er omkostningseffektivt og transit projektet ikke kunne realized.2. Omkostninger i infrastrukturforbedringer
MDOT anslår omkostningerne ved realigning FTT gennem Life Sciences Center og ombygning udfletninger at være 1,3 milliarder dollars. Desuden siger de, at amtet anmodninger om statslige projekter i øjeblikket i alt 800 millioner dollar, og at udgifterne til forbedringer til I-270 og Beltway kunne overstige $ 7 mia. MDOT står der: "I betragtning af den aktuelle økonomiske og skattemæssige klima, foreslår vi, at en finansiel gennemførlighed analyse tilføjes som en del af dette dokument til fuldt ud at påvise levedygtigheden af den foreslåede udvikling program."
3. Ubalance i arbejde og bolig
MDOT bemærker, at en version af planen giver 47.000 flere arbejdspladser end husstande i området, og at anbefalingerne fra Planning Board kan føre til et endnu større ubalance. Denne ubalance vil medføre større pendling niveauer Gaithersburg fra hele Washington-området, og uden ekstra vognbaner og I-270 rampe modifikationer, ville betyde, at "over 21.000 nye daglige ture vil blive tvunget til det lokale vejnet, hvilket resulterer i alvorlig overbelastning."
Lad os sige det med én sætning: Maryland Department of Transportation mener, at staten ikke kan have råd til at bygge det store antal af forbedringer af infrastruktur, der er nødvendige for at forhindre denne plan i sin nuværende form fra at skabe trafikpropper. Det er et alvorligt slag mod fortalerne for Science City.
MDOT brev vises nedenfor.
Abonner på:
Kommentarer til indlægget (Atom)
Ingen kommentarer:
Send en kommentar